Boka din företagsfest i Stockholm här

Med terrass och ångbåtsbrygga vid Mälarens strand och utsikt över Essingefjärden i centrala Stockholm, bjuder vi på en naturskön fond som sätter stämningen till företagsfesten eller eventet. Dessutom har vi ett eget kök som komponerar ljuvliga menyer av närproducerade råvaror, fullständiga rättigheter och ett stort kontaktnät av DJ:s och band för levande musik – alla komponenter för en lyckad fest!

Vår minsta festlokal har plats för 80 gäster, vår största rymmer hela 300. Däremellan har vi en tredje som lämpar sig för sällskap på upp till 140 personer.

Snabbfakta

• 15 minuter från Stockholm centrum

• 30 minuter från Arlanda

• egen restaurang med förstklassigt kök och bar

• 3 festlokaler

• 3 terrasser med sjöutsikt

• egen ångbåtsbrygga

Skeppet < 300 gäster
En fantastisk festvåning med egen terass och en inglasad vinterträdgård. Ligger blott ett stenkast från strandlinjen och är ditt givna val för riktigt stora fester.


Skutan < 140 gäster
En ljus och luftig festvåning med härlig sjöutsikt. Här finns alla förutsättningar för en lyckad företagsfest, kick-off eller företagsevent med egen terrass utanför fönstret!


Mälarterrassen < 80 gäster
Den här trivsamma lokalen är som gjord för festen efter konferensen, med rymlig terrass och egen ångbåtsbrygga. Mälarterrassen är vår mest uppskattade lokal för mindre fester!


Aktuella menyförslag och smakfull inspiration

På Essinge Konferenscenter har vi ett kök som skapar smakupplevelser, ofta av lokala råvaror och efter säsong. Vår köksmästare har tagit fram flera olika förslag för att passa alla smaker och stilar. Här kan du botanisera bland festmenyer och bufféförslag. Om du har speciella önskemål är du alltid välkommen att ringa oss. Vi skapar gärna en meny efter era önskemål!

Vanliga frågor & svar om företagsfester

Hur länge får festen hålla på?

Vi har öppet till 01.00, baren stänger 30 minuter innan stängning, musiken 15 minuter innan.

Vad ingår i priset?

Mat, serveringspersonal, dukning, servering, stolar och bord, glas och porslin, dukar och servetter, blommor i vas och levande ljus, bemannad bar, diskning, städning, festlokalens terrass (alkohol får inte tas med ut efter kl. 22:00). Festlokalshyra offereras.

Har ni någon undre gräns för hur många personer vi ska vara för att boka hos er?

Vi har en minimigräns på 50 personer när du bokar fest hos oss, ifall du inte har konfererat hos oss på dagen.

Har ni ljud- och ljusanläggning för uthyrning?

Ja! Tanken är att du ska behöva göra så lite som möjligt själv. Vi ordnar med utrustningen och du och dina gäster kommer och har trevligt. Vi har också kontakt med professionella DJ:s, som har stora vana av att spela på företagsfester och andra kalas där gästerna vill dansa. DJ offereras per tillfälle eftersom priset beror på hur många timmar det handlar om.

Tar ni deposition vid bokning? Vilka andra betalningsvillkor gäller?

För att kunna hålla en hög service till alla våra gäster debiterar vi 12 000 kronor (inklusive moms) i deposition vid bekräftad beställning. Sedan faktureras 60 procent av det totala offertbeloppet för betalning innan festdatumet. Resterande belopp, med avdrag för depositionen, faktureras efter festen, per 10 dagar netto.

Kan ni hjälpa till att ordna med båtresan?

Vi har en egen ångbåtsbrygga, självklart hjälper vi till med det! Vi har inarbetade kontakter med flera rederier och bokar gärna åt er. Skulle ni av olika anledningar hellre åka buss, fixar vi det också.

Får man ta med sig egen alkohol?

Eftersom vi själva har serveringstillståndet i våra lokaler, får ni dessvärre inte ha med egen alkohol. Vi tipsar i stället gärna om vårt prisvärda vinpaket.